Το φαινόμενο του γυροσκοπίου

Το φαινόμενο του γυροσκοπίου

Δημοσίευσηαπό aris » Παρ Φεβ 17, 2012 7:05 pm

Το φαινόμενο του γυροσκοπίου είναι πολύ σημαντικό για το παραμοτέρ.
Πολλοί κατασκευαστές δεν έχουν καταφέρει να το ελέγξουν ούτε στο ελάχιστο.
Έστω και με μερικό έλεγχο του φαινόμενου μπορεί αυτή η ενέργεια που παράγετε από το φαινόμενο να μετατραπεί στον σημαντικότερο παράγοντα σταθεροποίησης πορείας κατά την απογείωση και υποβοήθησης - εξομάλυνσης των ενεργειών του πιλότου κατά την πτήση.
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.youtube.com/profile?user=ariskol
www.ppg.gr
Άβαταρ μέλους
aris
Friend
 
Δημοσ.: 645
Εγγραφή: Τρί Οκτ 24, 2006 9:55 pm
Τοποθεσία: Λουτράκι

Re: Το φαινόμενο του γυροσκοπίου

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Παρ Φεβ 17, 2012 9:16 pm

Οι γυροσκοπικές δυνάμεις υπάρχουν οπού υπάρχει περιστροφή όσο πιο βαρύ είναι το σώμα που περιστρέφετε τόσο πιο έντονες είναι και οι δυνάμεις αυτές, βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει και η ταχύτητα περιστροφής καθώς και η διάμετρος του.

Ένας εύκολος τρόπος να νιώσεις αυτό το φαινόμενο είναι να πάρεις ένα τροχό ποδηλάτου και ενώ τον κρατάς απ τον άξονα και αυτός περιστρέφετε να προσπαθήσεις να του αλλάξεις θέση.
Επίσης όσοι έχουν χειριστεί τροχό χειρός (για κοπή η λείανση)θα το έχουν παρατηρήσει.

Άλλο ένα παράδειγμα είναι στις μοτοσικλέτες που όταν κινούνται με ταχύτητα(πάνω από 30χλμ/ω π.χ) για να στρίψεις αριστερά πρέπει να πιέσεις το τιμόνι δεξιά(υπάρχουν πολλοί μοτοσυκλετιστές που δεν το γνωρίζουν).

Στο paramoter αυτή η δύναμη μας δυσκολεύει να αλλάξουμε κατεύθυνση όταν η προπέλα περιστρέφετε.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο φαινόμενο που στο paramoter μας κάνει τη ζωή δύσκολη κι αυτό είναι της δράσης αντίδρασης(οι δυνάμεις αυτές είναι ίσες κι αντίθετες).
Δηλαδή όταν πχ πυροβολούμε με ένα όπλο η σφαίρα πάει μπροστά ενώ το όπλο πηγαίνει πίσω.
Στην περίπτωση του paramoter τώρα όταν η προπέλα περιστρέφεται δεξιά όλη η υπόλοιπη κατασκευή μοτέρ πλαίσιο κάθισμα τείνει να στραφεί αριστερά όπως όλοι ξέρουμε.

Ένας κάλος τρόπος να εξαλείψεις την αντίδραση είναι η χρίση δυο προπελών οι οποίες κινούνται αντίθετα, μ αυτόν το τρόπο οι ροπές που ασκούνται εξισορροπούνται.

Στα δικινητήρια αεροσκάφη ή σκάφη θαλάσσης οι κινητήρες και προπέλες περιστρέφονται αντίθετα ενώ στα μονοκινητήρια οι δυο προπέλες είναι στον ίδιο άξονα κινούνται αντίστροφα κι έχουν αντίθετο βήμα(ώστε να παράγουν το ίδιο έργο).

Παραδείγματα:
Εικόνα
Εικόνα

Εικόνα

Κι ένα πρωτότυπο:
Καλιά να φοβάσαι μη σκοτωθείς...
παρά να φοβάσαι να ζήσεις!!
BARBATUS
Friend
 
Δημοσ.: 411
Εγγραφή: Τετ Ιαν 04, 2012 1:23 pm
Τοποθεσία: Κρήτη

Re: Το φαινόμενο του γυροσκοπίου

Δημοσίευσηαπό aimilios » Δευτ Φεβ 20, 2012 7:01 pm

Μπραβο πολυ καλο και κατατοπιστικο αρθρο.Γνωστο σε μενα απο την ενασχοληση μου με την μοτοσυκλετα. Για την επιδραση του ομως στο παραμοτερ δεν γνωριζω και δεν μου περασε ποτε απο το μυαλο αν και φυσιολογικα θαπρεπε εφοσον εχουμε μια προπελα που περιστρεφεται.
aimilios
Άβαταρ μέλους
aimilios
Friend
 
Δημοσ.: 488
Εγγραφή: Τρί Απρ 25, 2006 2:39 pm
Τοποθεσία: ΚΑΤΕΡΙΝΗ


Επιστροφή στο Video & Foto

cron
  • Συνολικά υπάρχουν 5 μέλη συνδεδεμένα: 0 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 5 επισκέπτες (με βάση ενεργά μέλη που έχουν συνδεθεί τα τελευταία 5 λεπτά)
  • Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 605 την Κυρ Ιουν 02, 2024 10:55 pm
  • Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες